RECENZIA: Aké máme pocity z JA SOM MEGA EP?

V dobe, keď vychádzajú nové albumy a single takmer každý týždeň, je čoraz ťažšie a ťažšie zaujať fanúšikov, ktorí toho majú na výber viac, ako by si možno priali. Najlepší spôsob je, keď sa odlíšte od svojej konkurencie a prinesiete čo najviac originality. Pred vydaním nejakého projektu väčšinou vychádzajú všelijaké novinky a single ako predkrm, aby sa vytvoril hype, ktorý predáva, a zároveň zvyšuje pozornosť ľudí. Myslím, že neexistuje rapper, ktorý by o svojom pripravovanom albume nepovedal, že to bude niečo iné a že tento rok patrí jemu. Mega M nebol výnimka a oznámil, že jeho prvý projekt bude EP, aké tu ešte nebolo. Je to pravda?

RECENZIA: Aké máme pocity z JA SOM MEGA EP?Na odpoveď si budete musieť počkať až na konci tejto recenzie. Najprv sa poďme pozrieť na nejaké fakty. Mega M pracoval na albume Rottweiler až nezvyčajne dlho, pričom prešiel rok a album nikde. Veľa fanúšikov si už prialo nejaký celistvý materiál, a tak Mega M urobil to najlepšie čo mohol. Odložil rozpracovaný Rottweiler a priniesol aktuálne veci a to, čo tu chýbalo. Nový zvuk, pozitívnu energiu a aktuálny materiál na letné mesiace.

EP JA SOM MEGA vyšlo len pred pár dňami, takže sa jedná o čerstvú novinku priamo z pece. Hoci svoj projekt prezentuje ako EP, pokojne by z toho byť plnohodnotný album, keďže obsahuje 10 skladieb a intro. Na EPčku môžeme nájsť 7 hostí, konkrétne to sú Rytmus, P.A.T., Prince Marok, Pater, Tomáš Botló, Frenky a „Pašino“. Výber je logický, čo znamená, že Mega vsadil na svoju partiu overených ľudí, ktorí vedia, koľká bije.

JE TO MEGA? JE!

Priznám sa, mal som obavy z tohto projektu. Nie kvôli samotnej hudbe, ale kvôli fanúšikom. Predsa len, keď u nás niekto použije autotune alebo nedajbože iné hudby, na aké sú ľudia zvyknutí, tak to je pohroma. Väčšinou to len dokazuje, že ste priniesli niečo nové a nezvyčajné, a to môže vyvolať rozpačité pocity. Tie prichádzali od niektorých ľudí už po vypočutí prvého snippetu. Na to reagoval Mega M tým, že priniesol druhý snippet, v ktorom bolo počuť jeho tvrdší prejav a viac dôrazného rapu. Zmeniť štýl bol odvážny krok, ktorý si Mega uvedomil a priniesol ho na striebornej tácke, pričom si zachoval svoju tvár. Celé EP produkoval Prince Marok, ktorý je zhodou okolnosti P.A.T-ho brat. Zvolil štýly, ktoré letia na západe a sú momentálne v kurze, najmä vo Francúzku. Dancehall, afrobeaty či hudby ladené do reggae tónov vytvárajú nádherný koncept, ktorý sedí na tieto letné mesiace. Autorovi tento zámer vyšiel takmer dokonale.

Áno, ide o letný projekt, ktorý má priniesť poslucháčovi pozitívny vibe a naladiť ho na slnečné lúče. Pýtate sa, aká je výpovedná hodnota a či tam nájdete tvrdý prejav, ktorý Mega M servíruje už nejakú tú dobu? Odpoveď je asi takáto. Napriek tomu, že sa EP prezentuje melodickejšími hudbami, nie je to cukrová vata. Je to prispôsobené konceptu a fans by si to mali uvedomiť. Sú tam výborné refrény, pokojnejšie pasáže, ktoré sa striedajú s vyšším tempom a názory na rôzne témy či skutočnosti, ktoré autor vyjadruje pomocou najrôznejších flows. Je dôležité si uvedomiť, že stále ide o tú istú osobu, len s inou hudobnou náladou.

RECENZIA: Aké máme pocity z JA SOM MEGA EP?Mega M rozmýšľa nahlas a nebojí sa pritvrdiť alebo vtipne poukázať na nejaký problém. To sa týka určitej spoločnosti, ktorá uráža jeho tvorbu, ale aj rasistických komentárov na jeho osobu. Pozná, kde je jeho miesto na scéne a vie, že rap je jeho mánia, v ktorej dokáže operovať ako skúsený chirurg. Nechcem byť ten, čo by niekoho prehnane vychvaľuje do nebies, ale je potrebné dať kredit tam, kde je to zaslúžené. Preto napíšem toto – Mega M má ideálny hlas a prejav na rap, čo potvrdzuje na každej skladbe z tohto EP. Preto si neviem vysvetliť, prečo niektorí jedinci osočujú jeho rapové schopnosti, keďže mnohých rapperov totižto strčí do vrecka po rôznych stránkach. Svoje miesto si vydrel, a to že je v POZOR RECORDS nie je len náhoda. Len čas ukáže, ako dokáže využiť jeho dary a kam to až dotiahne. JA SOM MEGA je skvelý začiatok a rozhodne si od nás odnáša kladné skóre.

Čo vás teda čaká? 35-minútový mix skladieb, ktoré vyžarujú rozličné druhy energie, ktoré vás prinútia vnímať hudbu inak. Každopádne, nájdete tam všetko, čo máte ma Mega M-ovi radi. Mínusom môžu byť pre niekoho otrepanejšie témy, ktoré nemusia sadnúť každému, tak ako aj výber hudieb či celkový vibe. Album je vhodný na toto obdobie, či už ste na párty alebo na dlhšiu cestou autom. A aká je odpoveď na otázku v prvom odseku recenzie? Áno, je to pravda. Takýto koncept tu ešte nebol, avšak vo svete funguje už dlhšiu dobu.

TOP 3 skladby na EP podľa recenzenta:

Stále som ft. Tomáš Botló, Ja som Mega ft. P.A.T, Somnou ft. Prince Marock

Album a merch si môžete objednať shop.rukahore.sk/megam