Kendrickov soundtrack k filmu BLACK PANTHER (RECENZIA)

16. februára 2018 vyšiel celosvetovo 18. film z megaúspešného filmového univerza MarvelCinematicUniverse, ktorého cesta sa započala prvým Iron Manom v roku 2007. BLACK PANTHER zarobil v priebehu pár dní viac než 770 miliónov amerických dollárov, čo z neho robí dosiaľ najúspešnejší film tohto roku. Snímok útočí na rebríček vôbec najúspešnejších filmov všetkých čias.

Režisér filmu Ryan Coogler (CREED) odviedol na „marvelovke“ skutočne výbornú robotu, no netreba zabudnúť spomenúť ani výborný scenár, skvelé herecké výkony, krásne efekty a v neposlednom radi i kvalitnú hudobnú stránku filmu. Soundtrack filmu BLACK PANTHER: THE ALBUM vznikol pod taktovkou Kendricka Lamara, a okrem neho samotného sa na ňom predstavilo mnoho ďalších kvalitných interprétov.

Ide o mix newschoolového soundu a muziky typickej pre prostredie, do ktorého je vsadený samotný film. Väčšinu skladieb máme možnosť si vypočuť počas samotného filmu, niektorým sa však dostalo priestoru len popri záverečných titulkoch. Inšpirovaný názvom, cover albumu je ladený veľmi jednoducho do čiernej farby, ktoré kontrastuje s ikonickým náhrdeľníkom samotného hlavného hrdinu filmu, kráľa Wakandy T´Challu. Film je skutočne na veľmi vysokej úrovni a dokonale reprezentuje svetovú kinematografickú kvalitu. Vizuálne efekty v kombináciou s neopozeraným príbehom, v ktorom je v hlavnej úlohe vôbec po prvýkrát superhrdina tmavej farby pleti, dotvárajú skvelé audiovizuálne dielo. Album samotný dokonale vystihuje atmosféru filmu a už sme mali i možnosť vypočuť si viaceré tracky z neho ešte pred samotnou celosvetovou premiérou.

Ako môžeme vidieť, na albume sa predstavili skutočne kvalitní interpreti v popredí so samotným Kendrickom, ktorému robí spoločnosť napríklad Travis Scott, Jay Rock, Future, či mladá talentovaná speváčka SZA, ktorá podľa niektorých médií dôstojne nahradila Rihannu z predošlej Kendrickovej spolupráce na tracku LOYALTY z albumu DAMN.

Väčšina skladieb z albumu je skutočne veľmi počúvateľná, avšak niektoré v sebe nesú sound typický pre soundtrack, ktorý si občas len veľmi ťažko možno pustiť k bežnému počúvaniu. Najvýraznejšími trackmi z albumu sú však celkom jednoznačne skladby ako KING´S DEAD, ALL THE STARS.

Posledným trackom z albumu je skladba PRAY FOR ME, kde sa stretli ozaj silné mená svetovej scény. Treba podotknúť, že spolupráca Weeknda a Kendricka je skutočnou hudobnou lahôdkou pre fajnšmekerov. Možno sa v najbližšej dobe dočkáme i videoklipu, no zatiaľ bolo zverejnené len audio. Avšak pokiaľ si chcete vychutnať skutočné vizuálne umenie popri samotnom filme BLACK PANTHER, skladba ALL THE STARS, kde sa na refréne predstavila SZA, vás dostane svojím videoklipom, ktorý je natočený naozaj špičkovo s použitím najmodernejších trikových efektov a vizuál bol -ako inak- inšpirovaný samotným filmom.

Na záver môžme povedať, že soundtrack k filmu BLACK PANTHER stojí za vypočutie kvôli mnohým kvalitným hudobným produkciám, celkovej atmosféry doplňujúcej príbeh kráľa T´Challu a výborným interprétom spoza veľkej mláky. Hoci sa v nahrávke do popredia dostal najmä moderný zvuk, v samotnom filme perfektne ladí obzvlášť k bojovým scénam a práve aj vďaka nej sa film posunul na najvyššiu možnú úroveň. Nám nezostáva nič iné, len oznámiť ti, že tento skvelý soundtrack môžeš stále nájsť u nás na shope a trpezlivo očakávať ďalší film z MCU. Tým bude samotná INFINITY WAR, ktorá dostala celosvetový dátum premiéry 25. apríla. Tak zostaň naladený a vidíme sa!