Dotrhal album ROTTWEILER od MEGA M slovenskú rapovú scénu? (RECENZIA)

Zdravím ťa! ako už isto tušíš podľa nadpisu tohto článku, dnes sa pozrieme na aktuálny projekt od jedného z členov labelu PozorRecords. Presne tak, pozrieme sa na jeden z najočakávanejších albumov minulého roka, teda album ROTWEILER od Mega M, ktorý oznámil ešte neiekdy v roku 2017. Načakali sme sa teda poriadne a teba isto zaujíma, či to čakanie za to i naozaj stálo. Čakanie na album skrátilo netradičné EP JA SOM MEGA a takisto aj YouTubová séria MixtapeKing, kde si prizval i viacerých hostí a my sme už boli netrpezliví stále viac a viac. Začiatkom zimy to však prišlo…

Na začiatok by som sa len tak zbežne pozrel na vizuálnu stránku tohoto očakávaného CD. Fotky na coveri a trackliste sú super, no celkový dojem možno trošku z grafického hladiska motajú lyricsy, vďaka ktorým obal pôsobí možno troška preplnene. Inak sa jedná o peknú grafickú robotu, ktorá zľahka načŕta atmosféru trackov.

!!! Album ROTTWEILER spoločne s merchom vieš stále kúpiť u nás na shope !!!

Čo sa týka tracklistu, dostali sme celých 14 plnohodnotných trackov doplnených o úvodné INTRO a OUTRO v závere celého CD. Skladieb teda viac než dosť, čomu sa sklaní fans určite potešili. Pred vypočutím som mal v hlave otázku, či titulnou skladbou ROTTWEILER (ktorá vyšla ešte v novembri 2017) nenastavil Mega M takú tú pomyslenú hranicu tvrdého a drsného rapu príliš vysoko a či nebude mať potom na samotnom projekte už potom neskôr túto latku prekonať. V skratke, či nepustil von ako prvú najsilnejšiu skladbu albumu a ostatné už budú len obyčajná vata. Ale nie, našťastie tomu tak naozaj nie je!

„BOLESŤ, VIERA, STOKA… ROTTWEILER… ALBUM ROKA!“

Obraz tvrdého striktného a neľútostného rapu ťa však bude sprevádzať po celý čas počúvania. Mega M si dal skutočne záležať an tom, aby tento projekt reprezentoval čistú pravdu. A to nevynímajúc, či sa jedná o reálne negatívne skúsenosti zo života alebo tie naopak príjemne. ROTTWEILER je veľmi cítiť minulosťou, ktorej stopy sa na Marekovi zanechali doteraz a ovplyvnili jeho bary. Atmosféra je preto neraz temná, a hoci sa občas dočkáme určitej formy egotripu, nevytráca sa vôbec žiadna umelecká hodnota. Potreba vypísať sa z vecí, ktoré ťažia na duši sa ukázala hlavne na jemne opúšťackom tracku s názvom DÉMON, ktorý je za mňa bez debaty jedna z najlepších vecí albumu. Ak nie rovno tá TOP.

„JA SOM PRE NICH IBA DÉMON… VO SVETE OTVORENÝCH BRÁN…  V DUŠI OSTAL IBA VIETOR… SKUTOČNÝCH OSTALO IBA PÁR“

Čo sa týka tej svetlejšie stránky albumu, za mňa ju dokonalo reprezentuje hlavne veľmi povznesená skladba VAGABUND, kde je na refréne talentovaný Prince Marock, ktorý má na albume aj viaceré výborné produkcie. Na tejto konkrétnej veci sa ale produkčne predstavil Kaapo, ktorý na albume takisto má rovno viac hudieb, napríklad na už spomínanej skladbe DÉMON. Túto svetlú stránku dopĺňa tiež ďakovná vec SPOLU SME TO ZVLÁDLI, ktorá jednoducho všetkým ľuďom, ktorí Mareka držali, posiela jedno veľké ĎAKUJEM!

Keď ti mám priblížiť hostí, máme ich tu naozaj pestrú paletu. V podstate všetko sú to mená, ktoré sme všetci tak trošku očakávali. Poďme si to zhrnúť… vynikajúci muzikant a spevák Tomáš Botló sa ukázal na pomalej výpovednej skladbe NEZASTAVITEĽNÝ. Jeho refrén jej dodal úplne nový rozmer a napriek egotripovému názvu sa jedná o celkom dosť smutnú záležitosť. Retrospektíva je na tomto albume veľmi dominantná veličina, častokrát si Mega spomína na to čo bolo a ako ho to ovplyvnilo až do súčasnosti. Dodáva to správny pocit autenticity.

Pouličný autor tónov sa ukázal na pre neho typickej veci s názvom OBRAZ. Tam chalani samozrejme vypustili oheň a nebáli sa svojou lyrikou oprieť sa do hejterov a už viackrát spomínaný egotrip sa tu ukázal v plnej sile. Rovnako tomu tak bolo aj na tracku, kde svoje mocné slohy udreli chalani z DMS. Extrémne vyhajpovaná skladba PADAJ VON patrí medzi tie najdrsnejšie veci albumu, ktorá je smerovaná naproti panáčikom, ktorí navštevujú živé koncerty, no v očiach rapperov i ostatných divákov sú na smiech. Kto ešte stále nemá album doma, určite netrpezlivo očakáva videoklip na vec AVENTADOR, kde sa na featuringu ukázal sám Rytmus. Tuto bez pochýb album dosiahol vrchol tvrdosti a nekompromisného úderného rapu. Paťo i Mega totiž zadreli taký flow do krutej hudby od Marocka, že po tom načisto spadnú kluby…

„VYSTRIELAM ICH SAMOPALOM… MÁM PLNÝ ZÁSOBNÍK BAROV… ROKY TO ŤAHÁM, NESTÚPAM LEN, PADÁM A PRETO SOM NAJVÄČŠÍM KRALOM“

Na drsnej veci KATAKOMBY sa predstavil Čis T a bol som prekvapený, ako mu to v spolupráci s Mega M veľmi pekne pasuje. Tento featuring určite stojí za to a rovnako tak i Sergei B a Palermo na ďalšej pomerne temnej veci ZRKADLO. Na poslednom zatiaľ nespomínanom featuringu sa ukázal Pater, no z nejakého dôvodu mi do tejto veci nepasuje. Jedná sa o track FUCK OFF a jeho sloha by sa možno hodila do inej skladby z albumu, aspoň taký z toho mám dojem po niekoľkých vypočutiach.

Celý album uzatvára už spomínané outro v podobe tracku ROTTWEILER 2. Jedná spolu so skladbami VAGABUND a SPOLU SME TO ZVLÁDLI takou tou svetlou bodkou za všetkým tým drsným a tvrdým. Spomenúť rovnováha je na tomto projekte teda určite na mieste. Outro je určite jednou z najosobnejších skladieb od Mega M vôbec. Už spomínaná retrospektíva, ktorú cítiť z celého CD sa tu ukazuje vo veľmi jasnej podobe a pri počúvaní sa cítim veľmi spokojne. Mega M odviedol s týmto albumom dobrú robotu. Čo dodať?

Rottweiler splnil presne moje očakávania. Počiatočný nádych samých drsných egotripových barov je príjemne zriedený viacerými žánrami, teda dočkáš sa slušnej rôznorodosti hudieb i spomenutých tém. Moje hodnotenie?

7,5/10