Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na NewsRukaHore

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb RukaHore. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš NewsRukaHore
Zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš web, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
Prečo zbiera RukaHore tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na RukaHore nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie a analýza návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR, GORDON HOUSE, BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Ak chceš svoj súhlas odvolať alebo máš otázky, kontaktuj info@rukahore.sk.

ZATUCHNUTÉ DNO kanálov, pritom STROP RAPOVEJ SCÉNY. DMS sú nechutne ďaleko (RECENZIA)

Dnes sa spolu pozrime na jeden z najočakávanejších rapových albumov roka 2018, ktorý nám dosekal ušiská ako nič doteraz.

Dá sa na nich vidieť to, že keď zamakáš, za roky tvrdej roboty na sebe samom, si z obyčajného rapového dua 2KUSY vytvoríš značku DMS, ktorá tu jedného dňa zadefinuje novú latku slovenského rapu, ktorú potvrdí niekoľkonásobná platina. Separ, Dame a Smart sú pritom tupí ako príborový nôž a aj tak ti zadelia také pravdy, že sa cítiš ako pri objavení Ameriky. Svojím štvrtým spoločným projektom PREPÁČTE OFFICIAL urobili taký hudobný bordel, že nechcem vedieť, jak to bude vyzerať na ich turné (LEPŠIA PESNIČKA zbúra základy tvojho mesta). Presne preto som sa konečne hecol, aby som ti zadelil moj pohľad v podobe krátkej recenzie. Ja si myslím, že môžme ísť rovno na to.

Pozrieš sa na ten nádherný cover a vieš, že toto CD nebude vóbec málo. Z pôvodnej fotky Separ vyduchcil veľké kolotoče, aby sa to atmosférou priblížilo obsahovej stránke albumu. Potom ten magnificentný kúsok obrátiš naruby, uvidíš tracklist. Normálne názvy skladieb sú pre ko*otov, a tak tam máš veci ako WO IST MAIN HUND, TRACK 04, LEPŠIA PESNIČKA či naopak HORŠIA PESNIČKA. No proste vieš, že toto nebude obyčajný album, hlavne keď ti tam feat zadelí Sushi s Vejmrdom a samotný turek Semir Gerkhan. Čo sa týka zastúpenia na strofách... už si počul rapovať Smarta? Hahaha, nekompromisný výpadok. No... a tento tracklist si dal vlastne Dame vykérovať od Separa reálne na nohu. Aby si vedel, že toto sú vážne veci.

Ideme sa ale už konečne pozrieť na tú zbesilú dávku výbornej hudby, nie?

"BOLO TO JASNÉ UŽ KEĎ SME DALI VON KARDIO... NAŠE ALBUMY MÔŽME KĽUDNE PREDÁVAŤ ZA KILO... TREBA TU POSUNÚT TIE HRANICE, UŽ STAČILO"

Prvý singel z albumu PREPÁČTE vyšiel začiatkom leta 2018. Jednalo sa samozrejme o vec KARDIO s riadne vyduchceným videoklipom, kde mali chalani DMS párty s tými najlepšími... so samými sebou, haha. Už tam ale bolo dosť zjavne načrtnuté, že latka tohto projektu bude nastavená extrémne vysoko nad všetkým, čo na Slovensku doposiaľ vyšlo. Prejavy na lyrike nekompromisne top, extrémy refrén a adliby také, že sa rovno zabi. Asi tak. A hoci vtedy ešte nebolo jasné, kedy sa albumu dočkáme, všetci sme sa tak rozjarili, že netrpezlivosť by si vo mne mohol nakrájať aj tým tupým príborovým nožom.

Album ešte ani nebol vonku a v ľuďoch to vyvolalo extrémny ošiaľ. Z pojmu PREPÁČTE sa razom stal kult a directy chalanov zapadli nasledujúcimi skvostami...

"ČO BUDE ĎALEJ JE LEN NA NÁS... AKÉ ZANECHÁME STOPY"

Všetci sme mali očakávania, to je nad slnko jasnejšie. Jedna z tých najsilnejších rapových crew na Slovensku má vydávať svoj štvrtý spoločný projekt... nejednému padla otázka, majú čo títo chlapci ešte po svojom úspešnom albume MMXV ešte čosi povedať, čo povedané nebolo? Posunúť sa technicky ešte ďalej? A hlavne chalani každý v roku 2015 dali von svoje sólo albumy PANCIER a SELFMADE, kde sa predviedli v tej najlepšej možnej forme. Aký si zvolia koncept? Uletený, netradičný, humorný? Najbližšie k pravde bude slovíčko "originálny", pretože opäť nejde ani náhodou o čosi mainstreamové. Dočkali sme sa takých tém a rapácií, o akých sa nám ani nesnívalo.

Prvá vec v trackliste ZLATÍ A ZÁROVEŇ KANÁL to podľa mňa zadefinovala úplne výborne. A to všetkými možnými protikladmi, ktoré nájdeš v celom albume, nie len v tomto vydarenom intre. Napriek všetkej tej tupote v textoch, je tento album egotripový len veľmi minimálne. Snaží sa podať hudbu tak, ako sa to u nás ešte nikomu nepodarilo. Hoci sú naozaj texty častokrát veľké tupocinky, zabavíš sa na nich bravúrne, lebo očividne bolo toto CD robené presne tak...

...aby si sa uvoľnil, zabavil, vyskákal sa na koncerte a zabudol na bežný život...

Ako som spomínal už na začiatku, v lyrike Dameho a Separa nájdeš okrem tej veľkej tupocinky zároveň také pravdy, že ťa zamrazí. Dokonalým príkladom toho je napríklad TRACK 04, kde máš taký mocný prierez hudby DMS od nového milénia Separovým pohľadom, že zimomriavkám sa jednoducho nevyhneš. Prestrihané medzi jednotlivými slohami sme dostali priame ukážky ich rapu z toho daného obdobia, čo to atmosfericky dokonale prepojilo. Taktiež skladba BIG MAC na feate s Neriešákmi ukázala, že DMS stále vedia v textoch zadeliť zdravú motiváciu a silné pravdy. Taktiež už spomínaná vec WO IST MEIN HUND so Strapom nie je na prvý pohľad taká, aký by sa ti mohla zdať. To, čo som si myslel, že je prvoplánový bezduchý náklad na tvojho tata (jak sa chalani radi doberajú), sa mi po ďalšom vypočutí javí ako reálne príbehy zo života. Čo teda neni tak ťažké uveriť, že sa to dnes deje presne takto.

Posledným hosťom albumu bol "väčší komerčák" aka Kali. Ten sa s chalanmi spojil na tracku COLŠTOK, kde si navzájom naozaj výborne nakladajú a dostávame aj malý skit na záver, kde sa dozvieš tie najväčšie múdrosti spoločensky unavených umelcov. Toto a rovnako i všetko ostatné tracky môžeš rovno očekovať už aj na YouTube, kde sú už nahodené všetky veci z tracklistu. Teda okrem tracku NIČ, kde je na feate Policaj. Túto vec produkoval sám ALKOHOL. Áno, je to presne tak ako si to pochopil!

To je chuťovka len pre tých, čo majú doma originál. Aj pre ten booklet... čo je naozajstné zlo.

!!! Ten svoj si spoločne s merchom vieš stále kúpiť na našom shope !!!

Produkčne sa DMS s albumom naozaj vyhrali a hudby v trackliste nájdeme naozaj rôznorodé. Na beatoch sa ukázali mená ako Esso, Peter Pann, SpecialBeatz, Grizzly, HomieBeats, Grimaso a tiež DJ Wich na VÝBORNOM REMIKSE s Lvcasom, ale samozrejme nájdeme tam na niekoľkých trackoch i Smartove veci. Zopár hudieb ošéfoval Dame a jeden track dokonca produkoval aj sám Separ. Chalani mu vysvetlili základy toho, ako sa tvorí beat, Separ sa odviazal a vznikol z toho podklad pre HORŠIU PESNIČKU, v ktorej si užiješ rapovať Smarta! Práve tento beat je znakom toho, že DMS sa absolútne nebáli zaexperimentovať a ukazuje to i tú spomínanú rôznorodosť všetkých trackov. Predstav si rýchle tempo flowu... a do toho ti hraje sampel dychovky. Naopak máme tam aj klasický boombap a zároveň rovno viackrát chalani vsadili i na čistý newschool, napríklad v skladbe TENTO KLUB. Zámer urobiť album diametrálne odlišný od všetkého čo tu kedy vyšlo, sa naozaj ukázal ako úspešný a dobrý nápad!

"BEZ BONTÓNU A UMELÉHO KSICHTU... ZAPĹŇAL ZOŠITY, MINUL NEJEDNU FIXU... PREDURČENÝ NEMAŤ Z TOHO STRACH AKO PITBULL... MAL NECHUTNE PRESVEDČIVÝ VÝSTUP JAK KRISTUS"

Čo viacej by som dodal? Album PREPÁČTE OFFICIAL je skvelý, pokiaľ máš v sebe dostatok zdravého (a tupého) humoru, počúvaš muziku preto, aby si sa zabavil a pozeráš sa na ňu s nadhľadom. Ak počúvaš vo voľnom čase Beethovena, budeš si zhrozene obhrýzať nechtiská po prvých sekundách. Určite neodporúčam púšťať v blízkosti rodičov, lebo hrozí, že budeš vylúčený z formácie rodina aj spolu s tvojím prehrávačom.

Celkom bez pochýb sa po technickej stránke jedná o to najlepšie, čo slovenský rap doposiaľ vyprodukoval. Obrovskú zásluhu na tom má hlavne po zvukovej stránke Matej Straka, ktorého mix/master to celé maximalne zcelil a nebojím sa povedať, že týmto zvukom sa aktuálne môže porovnávať len minimum slovenských projektov. Čo máš čakať od albumu PREPÁČTE OFFICIAL? Pohľad na dobre známe témy v úplne inom svetle, excelentnú techniku flowu, extrémne refrény a dokonalo tupý humor v doprovode tých najlepších hudobných produkci. Naše hodnotenie?

9,5/10

Kam to títo blázni posunú nabudúce?

"MUSÍŠ ŠĽAPAŤ TIE SCHODY, ÍSŤ HORE CEZ BOLESŤ AJ KEBY MÁS ZLOMENÚ HOLEŇ... NESTRATIŤ CIELE, AJ KEĎ SI NIEKDE LEN PRIEMER"