ČlánkyHIP-HOP

Podarilo sa Momovi spojiť komunitu rapových fanúšikov? Recenzia albumu EXTRAS

Po malej pauze som ja, Stano, späť aj spoločne s novým videom. Tak ako ste si už mohli pri mne zvyknúť, okrem písania článkov vám sem v rámci našej Ruka Hore redakcie prinášam aj videá. Tie už spravidla zvyknú priblížiť podaktorý z aktuálnych produktov na našom shope, ktorý patrí medzi absolútnu slovenskú špičku.

Dnes som si pre vás vybral Momov nedávny album „Extras“, ktorý sa vám pokúsim priblížiť v takej tej tradičnej amatérskej recenzii!

Ak sa chceš dozvedieť ešte o čosi viac, pozri video nižšie! Ak náhodou napríklad sedíš v práci a radšej si o tom chceš niečo prečítať, celý obsah videa nájdeš rozpísaný dolu pod ním!

⇒ Album EXTRAS kúpiš TU⇐

Momo už nie je sám!

Napriek tomu, že 12 trackov v trackliste sa nezaraďuje medzi tie bohatšie hudobné nádielky, za posledné roky sme od Moma boli zvyknutí dostávať skôr kratšie projekty, až EP-čká. Práve vďaka tomu je album Extras jeden z tých Momových dlhších albumov. Na spomínaných 12-tich trackoch nájdeme 8 hostí v tomto zložení: Dano Kapitán, Radikal Chef, Tina, Ben Cristovao, Renne Dang, Ego, Samey a Čis T. Momo sa dlhé roky prezentoval ako „sám“, ako raper mimo scény. Album Extras však podáva v zmysle súdržnosti, resp. v znamení toho, že nejde ani tak o neho, ako o celkovo rapovú komunitu, ktorá ho podporuje.

Hudobná rôznorodosť

Okolo Moma vždy panoval nielen stereotyp „sám“, ale aj to, že patrí medzi tých najdrsnejších raperov našej scény. To samozrejme stále platí a v tej drsnejšej atmosfére tu máme hneď úvodnú vec „Supercela“ a naopak záverečný track „El Chapo“. To je nástupovka pre jedného z našich najlepších MMA fighterov – Vlasta Čepa. O tom, aké bolo nahrávanie s Momom, ti sám Vlasto povie v našom nedávnom Automate.

Ako som už naznačil, už neplatí to, že Momo je stále ten striktne tvrdý a drsný raper. Počas jeho albumov za posledné roky sme mali u neho možnosť sledovať rastúcu záľubu v melodických veciach, ktorá sa na albume „Extras“ ukázala v plnej kráse. Počuť to vieme napríklad na veci „Zlá aj dobrá správa“, kde sa na feate v rámci svojho vítaného návratu k hudbe predstavila Tina… ďalej na tracku „Celý hood“, kde má Momo svoju vôbec prvú spoluprácu s Radikal Chefom… či na príjemnej veci „Sunset“ s featom od Bena Cristovaa a Renneho Danga – čo sú vlastne jediní dvaja českí hostia na albume.

Spomínal som track „Supercela“ s Danom Kapitánom. Ak si videl spomínaný Automat, tak vieš v skladbe „Extras“ počuť práve Danov hlas v podobe záverečných vokálov. A ak patríš medzi tých naozaj pozorných, neunikne ti ani vsuvka nášho Tomyho Kottyho! Zaujímavosť je v tracku „to čo máš“, kde Momo okrem iného rapuje aj o „hlavičke s Maštalírom“. Reč je o aktuálne populárnom seriály Pán profesor, v ktorom mal Momo pred nedávnom možnosť zahrať si. Táto malá úloha zároveň nebola jeho prvá herecká skúsenosť, zahral si napríklad aj v slovenskom filme „Ostrým nožom“.

Pre mňa osobne najlepšiu vec albumu, emotívny track „Katarína“, som si nechal na samotný záver. Ide o pesničku, ktorú Momo venoval pre svoju polovičku a sú z toho cítiť naozaj veľmi silné emócie. V takomto zamilovanom moodiku by sme to mohli aj ukončiť a ty nezabduni, že nielen k samotnému albumu „Extras“, ale aj ku špeciálnym balíčkom a celkovo produktom od Moma sa dostaneš na tomto linku, tešíme sa na teba nabudúce!